Intro Festival Den Bosch ‘uitverkocht’, aanmelden niet meer mogelijk

Het Intro Festival van Den Bosch is helemaal ‘uitverkocht’. Aanmelden is niet meer mogelijk. Alleen studenten die een e-ticket hebben, mogen het festival bezoeken.

Het is voor het eerst dat het (HBO) Intro Festival in Den Bosch vooraf laat weten dat alle kaartjes weg zijn. “De laatste jaren zagen we al een stijging van het aantal bezoekers”, zegt Hester Klein Tijssink. “De afgelopen week kwamen er zelfs elke dag 250 aanmeldingen bij. We willen  morgen geen studenten wegsturen, daarom communiceren we nu al dat je alleen binnenkomt met een e-ticket.”

Anders dan in Breda is het Intro Festival in Den Bosch nog steeds toegankelijk voor alle studenten, dus niet alleen eerstejaars. Ook mbo’ers zijn welkom. “Maar uiteindelijk is maar 10 procent van de tickets naar mbo’ers gegaan”, zegt Klein Tijssink.

Andere locatie
Het Intro Festival is met zo’n 5.000 bezoekers te groot geworden voor het evenemententerrein aan de Onderwijsboulevard. Een locatie die ze na deze editie ook moeten verlaten aangezien het een bouwbestemming heeft. “We weten al langer dat dit het laatste jaar op het huidige terrein is. We zijn daarom met de gemeente al een tijd op zoek naar een terrein voor de komende jaren”, bevestigt Klein Tijssink.

Studenten die vragen hebben over het Intro Festival kunnen mailen met hbointro@avans.nl.