Tilburgse studenten bedreigd: ‘Ik ben voortaan jullie drugsdealer’

Een groepje Tilburgse eerstejaars is donderdagavond op straat met een mes bedreigd door een agressieve drugsdealer. De studenten moesten van hem zijn nummer in hun telefoon zetten en hij deelde mee: “Ik ben voortaan jullie drugsdealer.”

Meteen na de bedreiging liep een van de studenten naar het politiebureau in het centrum om agenten te waarschuwen, laat Omroep Brabant weten. De agenten kwamen na het verhaal meteen in actie en kregen van de officier van justitie toestemming om zich bij de drugsdealer voor te doen als  geïnteresseerde kopers. Ze belden het telefoonnummer en maakten een afspraak.

Niet veel later troffen ze de drugsdealer plus een tweede persoon. Beiden hadden handelshoeveelheid pillen en cocaïne op zak. De twee verdachte Tilburgers van 18 en 21 jaar oud zijn aangehouden. Bij een huiszoeking bij de twee vonden de politieagenten nog meer pillen en cocaïne.

Bestellijst
Dit is niet de eerste keer dat drugsdealers op een bijzondere manier in contact komen met Tilburgse studenten. Vorig jaar ontvingen studenten advertenties voor harddrugs in de brievenbus: 20 euro voor halve gram coke.