Avansstad Roosendaal: onbekend, maar niet onbemind

Van de vier Avanssteden is voor veel mensen Roosendaal de onbekendste. “Ik ben echt heel blij met mijn keuze voor een opleiding in Roosendaal”, zegt Dominique Schmitz, tweedejaarsstudent Associate degree Human Resource Management op de Academie voor Associate Degrees die Avans heeft opgericht samen met HZ University. Hoewel het in Roosendaal nog ontbreekt aan studentenhuisvesting, biedt de stad volgens haar genoeg cafés, restaurants en winkels om studenten van de Associate degrees Academie te vermaken.

Station en park
“Als ik met het openbaar vervoer kom vanuit Zeeland, loop ik meestal naar school. Met de bus ben je in vier minuten van het station op school, maar ik vind het fijn om even te lopen. Dan heb ik mijn eerste drieduizend stappen van de dag al gehad. Het park waar ik langskom, vind ik echt mooi. Het is er lekker rustig.”

De Cleyne Cat
“Dit is echt hét café om naartoe te gaan als je na vier uur ’s nachts nog niet genoeg hebt van het stappen.”

Chagall
“Een van mijn favoriete horecagelegenheden in Roosendaal. Ze hebben er lekkere cocktails en je kunt er fijn zitten. Zowel binnen als buiten op het terras. Daarnaast ligt Bij Moeders. Daar hebben ze heel goede bitterballen.”

St. Jan
“In deze kerk geven ze dansfeesten. Techno, maar ook hardcore. De kerk is dan prachtig verlicht, echt een belevenis die je moet meemaken.”

Passage
“Een van de trekpleisters van Roosendaal is de Passage. Het is een erg kleurrijk winkelcentrum. Alles blinkt. Het lijkt wel een pretpark. In de Passage zit ook mijn favoriete kledingwinkel: Gossip. Daar hebben ze naast de goedkopere merken als Only en My Jewellery ook iets duurdere merken.”

Bonnefooi
“Een ideaal restaurant voor studenten. De lekkerste saté van Roosendaal eet je hier. Maar ook shoarmarollen, fingerfood en falafel.”

Bagels and Beans
“Tegenover het Avansgebouw zit winkelcentrum Roselaar. Veel studenten gaan naar Bagels & Beans voor koffie en om te lunchen. Ik zit zelf graag achterin de zaak, dan zie je iedereen binnenkomen.”

Studeerplekken
“We hebben geen kennistoetsen, maar moeten wel aan ons portfolio werken of presentaties voorbereiden. Op de Ad werk je veel in wisselende projectgroepen. In het gebouw zijn genoeg zitjes en plekken om even met je medestudenten te overleggen of te werken.”

Kees

Ook voldoende stopcontacten in AD Roosendaal zo te zien :-)

2019-09-16 15:06:48