Dit zijn de vetste plekken van Breda volgens Dilay

Fotografie: Sarah Sijstermans

Speciaal voor alle nieuwe Bredase studenten nam Dilay Albayrak ons mee naar haar favoriete plekjes. De derdejaarsstudent Grafische Vormgeving kent Breda op haar duimpje.

Lees door onder de foto.

Dilay Albayrak

KAMU
“Een koffietentje, fietsenwinkel en bakker in één. Dat is KAMU in een notendop. Het klinkt als een gekke combinatie, maar op deze plek werkt het gewoon goed. Ik kom het liefst bij KAMU als ik geconcentreerd aan een opdracht wil werken, omdat het er rustig is. Je kunt er lekker lunchen met vrienden, maar ook prima de hele dag op je laptop werken. En nergens anders is de Chai Latte zo goed, ik drink ik er zelf iets te veel van.”

Dok 19
“Café Dok 19 is de ideale plek voor de echte bierliefhebber. Met meer dan tachtig verschillende bieren vast op de kaart is er voor elke smaak wel iets lekkers. Studenten komen hier graag, dus ook op doordeweekse dagen zit het hier tot in de late uurtjes vol. Het fijne aan deze kroeg, is dat allerlei types hier bij elkaar komen. Van zakenmannen tot alternatieve kunstenaars en studenten.”

Kringloop Vindingrijk
“Ik heb een enorm zwak voor gebruikte spulletjes. Daarom is Vindingrijk een van mijn favoriete winkels.  Ik kom hier vooral om te neuzen tussen de boeken en prullaria. Handig voor studenten die net op kamers gaan wonen in Breda. Bij Vindingrijk kun je namelijk bijna je hele inboedel voor een prikkie bij elkaar verzamelen.”

The Cake Room
“Het is niet per se m’n favoriete plek, maar je kijkt er echt je ogen uit. Het is er super roze en kitscherig en de cupcakes zien er onweerstaanbaar lekker uit. De zaak is heel Instagrammable. Ze hebben zelfs een discodip-bad!”

Happy Tosti
“De naam zegt het al; bij Happy Tosti eet je vooral tosti’s. Ik ben een kaasfreak, dus voor mij is het de perfecte lunchzaak. Tijdens het eten van je tosti kun je schommelen, want er hangen schommels in de zaak. Tip: bestel hier Cheesy Tosti op een volkoren boterham en drink er hun zelfgemaakte limonade bij.”

De Botanist
“Het interieur van het restaurant aan de Haven in Breda is heel hip en ze hebben een uitgebreide kaart met gin-tonics. Ik bestel zelf het liefst hun eigengemaakte gin: best wel uitgesproken, maar ook toegankelijk. Het terras kijkt uit op de haven. Op een zonnige dag is het hier stampvol.”