Doe mee aan de Avans Fitchallenge!

Afbeelding van mohamed_hassan via Pixabay
Afbeelding van mohamed Hassan via Pixabay

De zomer is nu echt ten einde gekomen. Ben je klaar met luieren en wil je het nieuwe schooljaar goed beginnen? Doe dan mee aan de Avans Fitchallenge. Kom erachter hoe fit jij bent en verbeter gelijk je conditie.

Je wordt samen met andere studenten en medewerkers van Avans willekeurig ingedeeld in teams. Het hele jaar door strijd je samen met je team tegen andere teams om de meeste stappen te behalen in de stappenchallenges. Dus loop in de pauzes nog een rondje om het gebouw voor die extra stappen. Het team met gemiddeld de meeste stappen wint!

Stappenchallenges
Avans Health Services stelt samen met studenten en docenten van de opleiding Fysiotherapie een programma voor je samen. Via het digitale platform Selfcare worden alle gegevens bijgehouden. Via Selfcare kun je je aanmelden voor de challenges en zo jouw eigen voortgang en de voortgang van je team volgen. Ook kun je je gezondheidsgegevens verzamelen, zoals je hartslag en het aantal calorieën dat je inneemt en verbrandt. Vanaf oktober kun je samen met je team de stappenchallenges aangaan.

Fittest
Studenten Fysiotherapie meten je gezondheidsgegevens tijdens de fittesten. Hierbij worden je conditie, kracht en stabiliteit getest. Die resultaten vind je terug op het Selfcare-platform. Om te zien wat voor effect de challenges hebben, is er na de eerste challenge weer een fittest.

Inschrijven kan tot en met 20 september. Meer informatie en het inschrijfformulier zijn te vinden op iAvans.