Lijntje coke hier, pilletje daar: maar wat schuilt er voor gure wereld achter? Ga naar de Achterkant van Avans

Noord-Brabant is de drugsschuur van Europa. Achter die ‘onschuldige’ lijntjes coke en pilletjes in de weekenden gaat een wereld van afpersing, geweld en criminaliteit schuil. Het Zuidelijk Toneel heeft speciaal voor Avans een theatervoorsteling over die gure wereld gemaakt: de Achterkant van Avans. En studenten en medewerkers mogen daar gratis heen.

Breaking Bad, Scarface, Noord-Brabant. Als we de berichtgeving mogen geloven, misstaat ‘narcostaat’ Brabant niet in dat rijtje. Uit een onderzoeksrapport van de Politieacademie blijkt dat er jaarlijks voor 19 miljard aan synthetische drugs wordt geproduceerd in Nederland. Waarvan een groot deel in Noord-Brabant. En de drugscriminelen vermengen zich meer en meer met de gewone bovenwereld. Wat betekent deze ondermijnende criminaliteit voor het dagelijkse leven?

De achterkant
Over deze bijzondere wereld achter drugs maakte het Zuidelijk Toneel een voorstelling: De achterkant van.. Hierin duiken ze in de verborgen samenleving achter de drugscriminaliteit in Brabantse en Limburgse steden. Tipje van de sluier: het is zeker niet mis.

Speciaal voor Avans, in samenwerking met het expertisecentrum Veiligheid, staat het gezelschap ook in Den Bosch en Breda op de planken. En studenten en medewerkers mogen gratis naar deze voorstelling.

2 oktober staat het gezelschap om 14.00 uur  in Theater aan de Parade in Den Bosch.
23 oktober mogen Bredase studenten en medewerkers naar de voorstelling die om 14.00 uur in het Chassetheater in Breda plaatsvindt.

Aanmelden is verplicht.