Recordaantal studenten struinde kroegen af tijdens de Bossche Kroegentocht 2019

Wat doe je als de allereerste Bossche Kroegentocht vorig jaar al uit zijn voegen barstte? Dan pak je voor de tweede editie nóg groter uit, dachten organisatoren Lucas Schuiling van s.v. Animoso en Ralph Bethlem van Studance. En zo geschiedde: zeshonderd studenten gingen mee.

De Bossche straten stroomden vorige week woensdagavond vol met honderden studenten in grijze shirtjes die van kroeg naar kroeg hobbelden. “Alle zeshonderd kaarten waren op. Een paar geluksvogels konden nog mee op vrijgekomen tickets”, vertelt Lucas. Vorig jaar konden vierhonderd studenten mee van kroeg naar kroeg, maar moesten er ook veel teleurgesteld worden. “We moesten dus wel hoger inzetten na vorig jaar.”

“We hebben veel enthousiaste reacties gehad, heel fijn om te horen!” Op wat doorweekte studenten na een hoosbui en een kroeg met een kapotte airco na, waren er geen akkefietjes volgens de organisator.

Ralph en Lucas

“Om 23.00 uur verzamelden we iedereen op de markt voor een groepsfoto. We dachten dat we de markt wel vol kregen met zeshonderd mensen”, blikt hij lachend terug. “Maar die was toch wat groter dan we dachten.” Maar, waar hij en s.v. Animoso en Studance trots op zijn: “We hebben de meeste studenten op de markt gekregen. Gremio Unio, van de HAS, is groter dan wij maar stond er maar met tweehonderd man. Dus dat vinden we mooi!”

Vorig jaar deden er vierhonderd mee, dit jaar zeshonderd. Volgend jaar achthonderd? “Als we volgend jaar alles goed kunnen regelen, kunnen we zeker achthonderd tot duizend deelnemers aan!”