Student-ondernemer: dankzij Dennis en Sven zit je nooit meer zonder haargel

Dennis Langenberg

Stel je voor: je staat ’s morgens op, stapt onder de douche en wilt daarna je haar fatsoeneren. Maar dan is het potje haargel leeg. “Het was een probleem dat wij zelf ervaarden en daar wilden we een oplossing voor”, vertelt vierdejaarsstudent commerciële economie Dennis Langenberg. Hij en zijn studiegenoot Sven Meesters richtten samen het bedrijf Pouer op. “Wij bieden de haarproducten als een service aan.”

“Je kiest zelf een termijn waarover je de haargel wilt ontvangen, afgestemd op jouw eigen verbruik. Het zijn flexibele abonnementen dus je kunt makkelijk switchen van product. We verkopen ook losse producten, zodat je er eerst achter kunt komen of de gel iets voor jou is”, legt Dennis uit.

Pauw + Power
De studenten hebben goed nagedacht over hun concept. Zo maakten ze een uitgebreid ondernemingsplan en zijn ze bij kapperszaken en barbiers langs gegaan voor het kiezen van de typen haargel. Dennis: “Het zijn onze eigen producten, met ons eigen logo erop.” Dennis en Sven zijn op de naam ‘Pouer’ gekomen door twee dingen samen te voegen: “Pauw, van onze slogan: elke dag zo trots als een pauw, en power omdat het staat voor een krachtig product.”

Struikelpunten
Dat een bedrijf opzetten veel werk en tijd kost, hebben de jongens zeker ervaren. Ze zijn al sinds begin maart bezig met de oprichting. “Het is een heel leerzaam proces. Je komt veel dingen tegen waar je op voorhand niet aan gedacht hebt, maar waar je toch rekening mee moet houden. Dat zijn wel struikelpunten, die gelukkig meteen opgelost zijn. Na veel zoeken en rondvragen komen Sven en ik er samen altijd wel uit”, vertelt Dennis.

De studenten hebben wat hulp gehad op een aantal punten. “Iemand hielp ons met het logo, iemand anders met de foto’s en een ander weer met de website.” De samenwerking tussen Sven en Dennis verloopt ook soepeltjes. “Normaal zien we elkaar erg vaak. Eigenlijk wel zeven dagen per week. Nu Sven in Noorwegen zit voor zijn minor doen we alles telefonisch. Het gaat heel goed. We weten wat we aan elkaar hebben.”

Veelbelovende toekomst
De verkoop is pas een week van start gegaan, maar het ziet er nu al veelbelovend uit. Dennis: “Het loopt beter dan verwacht. Onze klanten zijn lang niet alleen maar vrienden en familie. Mensen zien onze artikelen voorbij komen en hebben meteen vertrouwen in onze producten.”

Of de twee er al veel winst mee maken? “Dat nog niet. We gaan eerst de uitgaven aan de website en de voorraad terugverdienen. De financiering van het bedrijf komt namelijk uit onze eigen zak. Maar op korte termijn kunnen we zeker winst gaan maken. We wilden met ons bedrijf een alledaags probleem oplossen. Dit concept bleek voor ons een gat in de markt.”