Chaos alom sinds autovrije Onderwijsboulevard Sovjet-stijl

Een paar betonafzettingen en bakken met fletse bloemen sieren sinds twee dagen de autovrije Onderwijsboulevard in Den Bosch. Maar niet alle automobilisten zijn op de hoogte van de nieuwe situatie. En dat levert geinige beelden op, laat student Communication & Multimedia Design Timo Meijs zien met zijn timelapse. De student woont letterlijk boven de Onderwijsboulevard.

Na tweeëneenhalf jaar zijn de gedroomde plannen van D66 over een autovrije een autovrije Onderwijscampus ‘werkelijk’. Eventjes dan, als test voor de komende acht weken.

De Onderwijsboulevard is al jaren een gevaarlijk punt vanwege druk verkeer en de vele studenten. Officieel is het een dertigkilometerzone maar weinig automobilisten houden zich aan die snelheid. En de asociale Golf GTI’s hebben daar al helemaal maling aan.

Timo woont pal aan de Onderwijsboulevard, uitkijkend over de Hugo de Grootlaan. Dinsdagochtend stond hij paraat met een camera om de chaos rondom de nieuwe situatie vast te leggen. “Veel auto’s willen rechtdoor rijden, maar zien een wegversperring. Dus slaan ze linksaf, maar daar staat ook een wegversperring”, grinnikt hij. “Dat ziet er komisch uit. Vooral toen een stadsbusje in de straat moest keren.”

Meer ongelukken
De student zit als bewoner van het Paleiskwartier ook in een bewonersapp. “Niet iedereen is even blij met de situatie. Ze zijn bang voor extra ongelukken.” Voor hem maakt de versperring verder niet veel uit, gezien hij pal naast Avans woont. “Voor studenten die met de trein komen is dit een stuk comfortabeler oversteken. Maar de invloed op de buurt is een ander verhaal.”

Bekijk hier Timo’s timelapse: