Van lelijk naar hip: dé tofste plekken in Tilburg volgens Bradley

“Tilburg is een heel geschikte stad voor studenten”, vindt Bradley Vissenberg. Voor zijn mbo-studie kwam hij vier jaar elke dag in Tilburg. Maar de stad leerde hij pas écht kennen toen hij dit jaar begon aan zijn studie Technische Bedrijfskunde en op kamers ging.

Totus
“Ik zit in het bestuur van Totus en ben elke dag te vinden in de soos. Iedereen is welkom, ook alle nieuwe studenten. We organiseren grote open feesten, maar je kunt ook binnen lopen voor een borrel. Of gewoon om te relaxen of stoom af te blazen na de tentamens met een potje kaarten. Je leert via Totus superveel mensen kennen en iedereen helpt elkaar, ook op studiegebied.”

Bolle
“Met lekker weer zit ik graag bij Bolle op het terras met vrienden. Vanuit Totus komen we hier regelmatig en we hebben speciale deals met Bolle. Op dinsdagavond kun je dobbelen en prima stappen. Verder is het naastgelegen café Brandpunt ook leuk. Verderop op de Korte Heuvel vind je Studio en Polly waar je doordeweeks goed uit kunt gaan.”

LocHal
“Bij Avans hebben ze op zich wel ruimte om te studeren, maar die is beperkt. Voorheen wist ik niet wat dit gebouw was, ik vond het maar lelijk van buiten. Tot een huisgenoot een keer zei: kom we gaan in de bibliotheek studeren. Wist ik veel dat hij toen dít gebouw bedoelde. Van binnen is het echt super mooi én er is voldoende plek om rustig te kunnen studeren. Het is groot, goed stil en je kunt ook ruimtes afhuren.”

Spoorpark
“Dit is het nieuwste park in Tilburg, pal naast het centrum. Het was een oud bedrijfsterrein. De gemeente vond dat de inwoners van Tilburg mochten kiezen wat ermee moest gebeuren en zij besloten er een groot park van te maken. Met horeca, een camping en veel groen. Verder is het Leijpark ook een chille plek. Al is dat wel een stukje fietsen.”

Raw
“Als je vanuit Eindhoven of Den Bosch Tilburg binnenrijdt met de trein, zie je Raw liggen. Het is altijd druk op het terras en er worden daar regelmatig bierfestivals georganiseerd. Raw en de LocHal liggen in de Spoorzone, een gebied dat ooit lelijk was maar nu helemaal hip.”

Doloris
“Dit moet een van de nieuwste hotspots in Tilburg zijn. Ik was er eerlijk gezegd nog nooit geweest maar vrienden bij Totus kennen het al wel. Op het gebouw is de eerste rooftopbar van Tilburg en op de verdiepingen daaronder is een soort doolhof gebouwd. Geïnspireerd op eentje in Berlijn.”