Vandaag géén gratis Pumkin Latte bij Starbucks: fake news project loopt uit de hand

Helaas voor iedereen die nog hoopt te kunnen genieten van een gratis Starbucks in Den Bosch of Breda. De actie voor een gratis Pumkin Latte heeft nooit bestaan. Het gaat om een ietsje uit de hand gelopen opdracht van Bossche studenten Communication & Multimedia Design om Fake News te verspreiden.

De studenten verspreidden 700 affiches en hingen 135 posters op met een QR-code die naar een website met coupon leidde. Verschillende social kanalen van Avans hebben de actie gedeeld.

“De hele dag staan er al groepen studenten bij de Starbucks in Den Bosch. Studenten gaan nu ook massaal langs bij de Starbucks in Breda. De schoolleiding is al iedereen aan het bellen voor damage control”, deelt een van de bedenkers. “Maar dit is een schoolopdracht voor het project Freespace en het is nooit de bedoeling van ons als studenten geweest dat dit zo uit de hand zou lopen.”

“De goede kant: het project is glansrijk geslaagd. Iedereen is erin getrapt. Wij gaan nu een bloemetje halen en namens Team Groen afgeven bij de Starbucks.”

Jack Bergman

Dus als je overal posters ophangt dat er iets gratis te krijgen is en heel veel veel mensen gaan daar naartoe, dan noem je dat een 'glansrijk geslaagd project'? Het lijkt me dat deze docenten en studenten even bij zichzelf te rade moeten gaan ...

2019-11-08 13:10:10