Dankzij jullie ingeleverde petflessen kregen Bossche dak- en thuislozen een superchique diner

Voor 35 Bossche daklozen was het gisteren al even kerst dankzij een luxe zesgangendiner. Het diner werd mede mogelijk gemaakt door alle petflesjes die jullie inleverden bij de statiegeldautomaten bij Avans.

De huiskamer van Het Inloopschip, een opvang voor dak- en thuislozen in Den Bosch, werd voor de gelegenheid omgetoverd tot een waar restaurant. Op de tafel sierden tientallen kaarsen en een paar prachtige boeketten. En natuurlijk de menukaarten waarop het menu voor die avond prijkte.

“De Avans-studenten hebben met ingezamelde petflessen dit diner mogelijk gemaakt. Hoe mooi is dat!” laat medewerker van Het Inloopschip Abu Aoulad weten.

Voor iedere ingeleverde petfles doneerde Eurest tien cent. “En op die manier hebben de studenten meer dan zeshonderd euro gespaard. Dat mochten ze besteden aan een goed doel en dat werd de daklozenopvang”, laat Naomi Akkermans van Eurest weten. Het diner met zes gangen werd bereid door koks van de cateraar.