Den Bosch en Tilburg hebben nu ook eindelijk een eigen soepaccount op Instagram

Welke soep er vandaag geserveerd wordt in de Bossche of Tilburgse kantine? Dat gissen is sinds kort verholpen dankzij de nieuwe Instagram pagina’s avans_soep_db en soeppiesavanstilly!

We schreven het al eerder: de zelfgemaakte soep uit de Avanskantines is te vergelijken met de relatiestatus ‘het is gecompliceerd’ op Facebook. Reikhalzend kijk je uit naar het moment dat je je warme soepje kunt halen, eenmaal aangekomen blijkt er niks naar jouw smaak te zijn.

Een half jaar geleden begon een anonieme Bredase student met het delen van de geserveerde soepen via Instagram. Het account werd goed onthaald. Maar, op andere Avanslocaties serveren ze andere soepen. Dus konden Bossche en Tilburgse studenten alsnog elke dag naar de kantine lopen om zich (on)aangenaam te laten verrassen.

Lees ook: Avanssoep van het Jaar verkiezing

Enthousiasme
Daar is nu verandering ingekomen. Sinds een paar weken deelt de Bossche student Pleun elke dag via het account avans_soep_db welke soepen er die dag in de kantine aan de Onderwijsboulevard worden geserveerd. “Te lui om elke dag naar de kantine te lopen om te kijken welke soep er is? We got you covered!”, staat er in de bio.

Pleun: “Er is veel enthousiasme over de soep binnen onze vriendengroep en bij medestudenten. We waren aan het geinen over het starten van een account voor Den Bosch. Op een gegeven moment dacht ik: waarom ook niet?”

Maatjes
Pleun is inmiddels goede maatjes met het kantinepersoneel: “Ik mocht eventueel ook het nummer hebben van iemand uit cafetaria, zodat die me al vroeg in de ochtend kan vertellen welke soepen er die dag zijn.”

Ze zijn zelfs inmiddels zulke kameraden dat ze in de kantine op Pleuns vraag vaker haar favoriete soep serveren: “De Thaise curry van de Verspilfabriek!”