In Memoriam: Bart Ormel

Het was een grote schok, de dood van de 20-jarige Avansstudent Bart Ormel (Commerciële Economie). Bart was nog maar een paar weken op stage in Valencia toen hij ernstig gewond raakte bij een ongeluk. Studenten, medewerkers en directie van de Academie voor Marketing en Business Management schreven een memorial.

“Hij studeerde vanaf 2017 bij ons. Bart kwam binnen als 17-jarig “broekie” en was twee jaar later al een echte “vent”. We hebben hem enorm zien groeien. Bart was bijdehand op een leuke manier. Hij was een gangmaker en probeerde het in zijn studie vaak nét even anders te regelen. Want waarom een presentatie maken? Een filmpje kan toch ook! Hij durfde buiten de kaders te denken, stelde goede vragen en was aan het woord als hij iets te vertellen had. Een echt commercieel talent dus.”

‘Met zijn humor en energie zorgde Bart ervoor dat de groep steeds hechter werd’

“Bart was ook een hele goede en gemotiveerde student. Hij haalde zijn propedeuse in een jaar en was altijd trouw aanwezig bij zijn lessen. Hij was leergierig en gedreven om er iets van te maken. Internationaal, dat leek hem wel wat. Hij koos voor een stage in het buitenland. Dat werd het mooie Spaanse Valencia. Ook hier maakte Bart in korte tijd een onvergetelijke indruk. Binnen zijn Spaanse stagebedrijf stond hij bekend als de verbinder. Met zijn humor en energie zorgde Bart ervoor dat de groep steeds hechter werd. Niet te bevatten dat dit avontuur zo snel en zo inktzwart zou eindigen.”

Enthousiast
“Een vrolijke en enthousiaste jongen uit Prinsenbeek, dat was Bart. Hij was actief in het verenigingsleven; bij de voetbal en in zijn carnavalsclub. Bart had veel vrienden en maakte er op de opleiding nog veel meer bij. Het leven lachte hem toe. En dan, in één klap, viel al dat geluk uiteen.”

“Op 18 september hoorden wij dat Bart ernstig gewond was geraakt bij een verschrikkelijk ongeluk. In het bijzijn van zijn ouders en broer heeft hij vier weken gevochten voor zijn leven. Tot het laatste moment hebben we hoop gehouden, maar het mocht niet zo zijn.”

Verlies
“We zijn diep geraakt door het verlies van Bart. Maar ook dankbaar dat wij Bart hebben mogen leren kennen en hem hebben mogen begeleiden en zien ontwikkelen naar de fijne vent die hij was. Rust zacht Bart; we gaan je missen binnen Commerciële Economie.”

“We leven intens mee met zijn ouders, broer, overige familieleden en vrienden. Wij hopen dat zij de kracht vinden om dit verschrikkelijke verlies een plaats in hun leven te geven”, aldus de studenten, medewerkers en directie van de Academie voor Marketing en Business Management.