Sabine van Gent waarnemend directeur Academie voor Gezondheidszorg

Foto: Yvon Zautsen

Sabine van Gent, directeur van de Diensteenheid Marketing en Communicatie en Studentenzaken versterkt tijdelijk de directie van de Academie voor Gezondheidszorg.

In opdracht van het College van Bestuur onderzoekt Gabrielle Leijh (directeur ASH) momenteel op welke wijze de bij de Academie voor Gezondheidszorg vrijgekomen vacature van directeur het beste kan worden ingevuld. Het College wil op deze manier inspelen op ontwikkelingen binnen en buiten Avans die ertoe leiden dat in het domein van zorg, welzijn en educatie steeds intensiever wordt samengewerkt.

Gedurende de periode van dit onderzoek en in de maanden erna is Sabine van Gent, naast haar directeurschap bij DMCS, waarnemend directeur bij de Academie voor Gezondheidszorg.

‘Het combineren van het directeurschap van DMCS en AGZ zie ik als een mooie kans om een Avans academie nader van binnenuit te leren kennen’

“Toen ik ben gevraagd om deze rol tijdelijk te vervullen, heb ik onmiddellijk ja gezegd. Ik kijk uit om nader kennis te maken met de collega’s van de academie en zal waar ik kan Hanneke en Morgan (adjunct-directeuren van AGZ-red.) bij staan om het mooie dat binnen AGZ speelt te continueren passend bij de uitgezette lijnen en ambitie van de opleidingen”, zegt Van Gent. “Het combineren van het directeurschap van DMCS en AGZ zie ik als een mooie kans om een Avans academie nader van binnenuit te leren kennen.”

Het is voor Van Gent niet de eerste keer dat ze leiding geeft aan een organisatieonderdeel dichtbij het onderwijs. Eerder was ze tien jaar directeur bij de faculteit Industrial Design van de Technische Universiteit Eindhoven.