Student op stage: 8 weken is te kort voor autoliefhebber Joe

Joe Duine, tweede van links, met collega’s op zijn stagebedrijf

Joe Duine, tweedejaarsstudent Associate degree Management in Roosendaal heeft acht weken stage gelopen bij Auto.nl. Dat beviel beide partijen zo goed dat hij dit jaar nog eens 17 weken stage gaat lopen bij de website voor mensen die op zoek zijn naar een auto.

Zelf sleutelen doet hij niet, maar verder is Joe wel een echte autoliefhebber. “Ik ben 21 jaar en al toe aan mijn zesde wagen”, vertelt hij. Een stage in de autobranche zag hij daarom wel zitten, gelukkig was er een docent die weer contacten had bij Auto.nl.

‘De mensen willen het online kopen van een auto net zo gemakkelijk maken als het kopen van kleding, schoenen of boeken via internet’

Auto.nl is een website voor mensen die op zoek zijn naar een auto. De mensen erachter willen het online kopen van een auto net zo gemakkelijk maken als het kopen van kleding, schoenen of boeken via internet”, legt Joe uit. Op de website staan diverse (tweedehands) auto’s te koop. “Je kunt vooraf contact opnemen met Auto.nl en vertellen wat voor auto je hebt, dan berekenen zij wat je daarvoor kunt krijgen. De nieuwe auto wordt bij je thuisbezorgd en de andere nemen ze, als dat is afgesproken, mee.”

Koop je een auto bij een garage of iemand anders dan kun je daar een proefrit mee maken. Dat kan niet bij Auto.nl. “Maar je krijgt wel 14 dagen de tijd om met de auto te rijden. Tot een maximale afstand van 500 km om te voorkomen dat mensen misbruik maken van deze optie.”

Eigen onderzoek
Joe heeft tijdens zijn eerste stage meegewerkt met de dagelijkse bezigheden, maar ook een eigen onderzoek gedaan naar de bulletpoints voor de website. “Het was echt een leuke stage, maar vanwege de tijdsduur van 8 weken heb ik niet alles kunnen doen. Door nog eens 17 weken terug te gaan, wil ik mezelf meer verdiepen in het bedrijf en de website.”

De student van de gezamenlijke opleiding van Avans en de HZ vermoedt dat het niet lang meer duurt voor elke werkgever in de regio weet van de Associate degree studenten en wat zij kunnen. “Het zijn erg praktijkgerichte opleidingen, in het eerste jaar loop je al twee keer stage. Het bedrijfsleven komt dus zeker in contact met Ad-ers.”

Na het afronden van zijn Ad wil Joe doorstuderen. “Alleen weet ik nog niet exact welke opleiding ik ga doen, daarvoor ga ik eerst wat open dagen bezoeken. Maar ik ben wel in Roosendaal begonnen met het idee om daarna nog ergens anders een bachelor te doen.”