Vijf tips voor makkelijke sinterklaassurprises

Afbeelding Ylanite Koppens via Pixaba
Afbeelding van Ylanite Koppens via Pixabay

Sinterklaasavond staat weer voor de deur en het is nu toch echt tijd om die surprise in elkaar te knutselen voor degene op jouw lootje. Aan de slag met papier-maché, plakband en verf om de perfecte surprise te maken. Mocht je nog geen idee hebben wat je wilt maken? Lees dan deze vijf tips voor makkelijke surprises eens door voor wat inspiratie.

1. Studentenhoedje
Heb je een naam getrokken van iemand die je niet zo goed kent? Dan zit je altijd goed met deze surprise. Een grappige afstudeerhoed die vooral bekend is uit Amerikaanse films en series tovert bij iedereen een glimlach op het gezicht. Lees hier hoe je deze surprise maakt.

2. Tony Chocolonely reep
Deze surprise is een goede optie voor de echte chocoholic. De repen van Tony Chocolonely zijn bij (bijna) iedereen bekend. Of het nou om de befaamde karamel-zeezout smaak gaat of de limited edition puur chili fudge roze peper, de repen zijn niet meer weg te denken voor chocoladeliefhebbers. Tony’s heeft zelfs letterrepen om echt in de sinterklaassfeer te komen. Die kun je mooi als cadeautje in je surprise verstoppen. Wees er wel snel bij, want op de website zijn een hoop letters al uitverkocht.

3. Sushi
Nog een voedselsurprise: sushi! Sommige mensen zijn werkelijk verzot op sushi terwijl anderen er niets van moeten hebben. Mocht jij een lootje hebben van iemand die nooit nee zegt tegen sushi, dan is deze surprise een goede keuze. Je kunt hier zien hoe je deze in elkaar zet.

4. Game controller
Speelt iemand constant spelletjes op zijn mobiel of thuis op zijn computer? De game controller surprise is dan het ideale knutselwerk voor deze persoon. Je kunt voor een kleine versie gaan of voor een meter lange versie zoals in dit filmpje. De Action heeft een handleiding opgesteld over hoe je de game controller in elkaar zet.

5. NS-survival pakket
Voor een medestudent die elke dag twee uur kwijt is aan de reis naar school, komt deze NS-survivalkit goed van pas! Het pakket bevat onder andere een flesje drinken, wat lekkers te snoepen en een blaadje om de tijd door te komen. Deze surprise is dus niet alleen leuk om te geven, maar ook ontzettend handig voor degene die hem krijgt.

Surprise bestellen
Mocht je nou echt twee linkerhanden hebben of absoluut geen idee hebben wat je moet doen, geen paniek! Je kunt je surprise ook online bestellen op bijvoorbeeld Sintsurprise.com. Hij wordt dan kant en klaar bij je thuis geleverd. Hoef je er alleen nog maar een gedicht bij te schrijven en dan is je surprise klaar om te geven.