Vraag het de queer op 23 november: hoe ga je om met seksuele diversiteit in de klas?

Iedereen moet bij Avans zichzelf kunnen zijn. Maar hoe draag je daar als docent aan bij? Op 23 november organiseert COC Tilburg-Breda een dag geheel in het teken van seksuele en genderdiversiteit.

“Deze dag is belangrijk om de zichtbaarheid en acceptatie van de lhbti-gemeenschap te vergroten”, vertelt Paula Contreas Caeballada, docent bij Avans in Breda. “Zodat studenten én medewerkers zichzelf kunnen zijn.”

Tijdens de speciale dag vol met workshops, pitches en netwerkmogelijkheden krijg je verschillende inzichten over hoe je kunt omgaan met de talloze aspecten van seksuele en genderdiversiteit.

De Onderwijsdag heeft plaats op 23 november op de Hogeschoollaan in Breda. Je kunt je inschrijven via onderwijsdag.coctilburgbreda.nl.

Een positief schoolklimaat, met een zerotolerancebeleid tegen pesten en met steun van docenten, helpt volgens initiatiefnemer Contreas Carballada alle leerlingen om zich veilig te voelen op school, in het bijzonder kwetsbare leerlingen, zoals lhbt’ers.