Avondvullende theatershow over stress: stellen we ons aan?

De druk op studenten is hoog. Steeds meer studenten krijgen te maken met burn-outs of psychische klachten. En dat is precies waar de theatershow van theatermakers Benjamin Moen en Yannick Noomen over gaat. Want wanneer wordt de druk te hoog? Of stellen we ons aan? Kunnen we nog wel leuke dingen doen zonder ons schuldig te voelen?

De twee theatermakers maken een toneelstuk als ultieme metafoor: twee gestreste jonge acteurs in een veel te grote zaal, waarin ze zich proberen groot te houden. Op het podium proberen ze optimale vrijheid te heruitvinden. De show heet niet voor niets Under Pressure, ze gaan namelijk alle grote podia in Nederland af om hun stuk te presenteren. Maar zie die zalen maar eens vol te krijgen, dat levert een extra druk op.

Feest der mogelijkheden
‘’Under Pressure is een feest der mogelijkheden’’, schrijft de Volkskrant lovend. Het duo bouwt samen met componist Niels Broos een spanning op, waarna de ballon knapt en ze volledig losgaan. Een interessant en leuk stuk om naar te kijken als je zelf even wilt ontsnappen aan je studiestress. 12 december is Under Pressure te zien in het Chassé Theater in Breda. Mocht je de show in Tilburg willen bezoeken, dan kan dat op 29 januari 2020 in de schouwburg van Theaters Tilburg