Bezoekers HBO Intro Festivals doneren 3.050 euro

Tijdens de HBO Intro Festivals in Den Bosch en Breda konden bezoekers de borg voor de hardcups (1 euro per beker) doneren aan het goede doel. In totaal zijn er ruim 3.000 bekers ingeleverd. “We zijn er trots op dat we dit bedrag kunnen doneren. Hiermee kan WensAmbulance de laatste wens van 12 terminaal zieke mensen vervullen”, reageert Ruud Walenberg namens de organisatie van de festivals.

Stichting WensAmbulance Brabant realiseert gratis honderden wensreizen per jaar voor terminaal zieke mensen, die aangepast vervoer en begeleiding nodig hebben. De kostprijs van zo’n laatste rit inclusief begeleiding is ongeveer 250 euro. Ook volgend jaar is WensAmbulance Brabant weer het goede doel van beide festivals.

Lees ook: Student Werktuigbouwkunde ontwerpt onderstel brancards WensAmbulance Brabant

De festivals verdienden eerder dit jaar opnieuw het Future Proof Certificaat, voor duurzame festivals: het energieverbruik is beperkt, de catering verduurzaamd en de invoering van het hardcup systeem zorgt voor veel minder restafval.

In Breda is het festival bedoeld voor eerstejaarsstudenten van Avans en van Breda University of Applied Sciences. In Den Bosch is het festival voor alle studenten van Avans, HAS, Fontys, JADS, Koning Willem I College en Helicon.