Gaat ook docent Social Work Anouk Heel Holland Bakt winnen?

Heel Holland Bakt

Het nieuwe seizoen van Heel Holland Bakt is gestart en dit seizoen doet er een Avansdocent mee. Anouk Glaudemans is één van de tien amateurbakkers die het aankomende seizoen in de Heel Holland Bakt-tent aan de slag mag. Afgelopen zondagavond veroverde ze een plekje bij de laatste tien.

Vijftig thuisbakkers streden afgelopen zondag tijdens de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Heel Holland Bakt om een plek in de befaamde tent. “Erg mooi”, deelt jurylid Janny wanneer ze een hap van Anouks taart proeft. “Je hebt veel ervaring.” Dat betwist Anouk zelf echter: “Ik ben ook gewoon een werkende moeder dus hartstikke druk.” Desalniettemin weet ze de jury te imponeren en kunnen we vanaf zondag 22 december, hopelijk, wekelijks van haar kunsten genieten op tv.

Smaak
Anouk is naar eigen zeggen een pietje-precies als het aankomt op bakken. “Als je mij moet typeren, zou ik zeggen dat het vooral lekker moet smaken. Uiteindelijk gaat het om de smaak en niet alleen om het hele mooie plaatje.”

De Bossche docent strijdt samen met negen andere bakfanaten om de titel de Beste Thuisbakker van Nederland. “Ik ben docent. En ik bak graag”, licht de docent toe in de kennismakingsvideo. “In de keuken ben ik het gelukkigst.”

Bakken en koken doet Anouk nu echter in de garage, omdat zij en haar gezin zich temidden van een grote verbouwing bevinden. De klusauto van haar man maakte plaats voor Anouks bakbenodigdheden, de geur van chocolade en vanille vervangt die van motorolie.

Deelname
Haar kinderen vroegen een paar jaar geleden al: “Mam, is deelnemen aan Heel Holland Bakt niks voor jou?” Uiteindelijk gaf ze zich toch op. “En dan wordt het toch wel heel hilarisch, leuk en spannend, hoe verder je komt, ja, dan wil ik echt verder komen en dan ga ik er echt volledig voor.”

Het eerste doel was voor haar de befaamde tent halen. “Dat is gelukt. En dan is het doel, roepen de kinderen heel hard: mam, niet in de eerste aflevering eruit”, vertelt ze lachend voor de camera.

Avans en Heel Holland Bakt
Twee seizoenen geleden won student Hans Spitsbaard Heel Holland Bakt. Keer op keer gooide hij hoge ogen bij de jury met zijn precisie en kunsten. Anouk heeft dus een Avansnaam hoog te houden.