GreenOffice vraagt met spel aandacht voor duurzaamheid

GreenOffice van Avans organiseerde speciaal vanwege kerst een bijeenkomst. Onder het genot van een borrel speelden zij een Triviaspel met een duurzame boodschap.

Geoffrey van der Horst, medewerker van het Avans Ondernemerscentrum en projectleider van GreenOffice, vindt het belangrijk om bewustzijn onder studenten te creëren. Het liefst doet hij dat op een speelse manier. “Tijdens dit evenement spelen we een Triviaspel dat volledig in het teken staat van duurzaamheid. Het bestaat uit 55 vragen en de winnaar krijgt een tasje vol met duurzame artikelen’’, legt hij uit.

Loes van Rooij, tweedejaarsstudent Bestuurskunde, is aanwezig op het evenement. “Ik wil meer kennis opdoen over duurzaamheid. Misschien komt het nog van pas voor mijn studie, als ik opdrachten moet maken die iets te maken hebben met duurzaamheid’’, legt ze uit. “Verder vind ik het leuk om in contact te komen met studenten van andere opleidingen. En spelletjes spelen is altijd een goed idee.’’

”De meesten willen na hun laatste les gewoon naar huis”

In eerste instantie zouden er een gastspreker en een vijftal duurzame ondernemers naar het evenement komen. Maar door weinig aanmeldingen is het programma omgegooid naar een pubquiz voor studenten. “Het is altijd afwachten hoeveel studenten er komen, want het is op vrijwillige basis. De meesten willen na hun laatste les gewoon naar huis’’, zegt Zoë van de Beek, tweedejaarsstudent Business Innovation en assistent evenementen van GreenOffice. Toch druppelen er wat studenten binnen en nemen een biertje of wat fris.

Eye-openers
Voor veel studenten zijn de quizvragen van het spel echte eye-openers. ‘’En daarom is het belangrijk dat we deze evenementen organiseren’’, zegt Zoë. “We hopen dat we daarmee oude gewoontes uit het patroon van de studenten halen. Bijvoorbeeld het kopen van plastic flesjes, en eten met plastic bestek. Als zij dat veranderen, gaan meer mensen dat doen en kunnen we onze school flink verduurzamen. Dat is ons doel.’’