Kanshebber Student van het Jaar: ‘Lilia Visser is een student met een missie’

De 19-jarige Lilia Visser is één van de vijf genomineerden voor de titel Student van het Jaar 2019. “Ik voel me heel vereerd, dankjewel”, bracht ze verrukt uit toen Punt haar op de hoogte bracht van de nominatie.

Lilia groeide op in Wageningen en woont op kamers in Den Bosch. Ze is tweedejaarsstudent Social Work in Den Bosch en maakt zich hard voor lhbti’s. Binnenkort mag ze in Brabant zelfs docenten trainen op het gebied van gender en seksuele diversiteit.

Lees meer: Queer bij Avans: ‘Ik was zó verliefd!’

De student loopt amper twee jaar rond bij Avans, maar maakt nu al indruk op klasgenoten en docenten van de Academie voor Sociale Studies in Den Bosch (ASH), zo blijkt uit de vele jubelende reacties die Punt over haar ontving. Docenten en studenten buitelen zowat over elkaar heen om Lilia te prijzen om haar vriendelijkheid en haar inzet voor de lhbti-gemeenschap. “Lilia is een student die opvalt door haar enorme betrokkenheid bij de opleiding Social Work”, schrijft docent Herman van Alphen. Collega Angela Verhagen beaamt dat: “Ze is erg gedreven student en altijd op zoek naar extra klussen en mogelijkheden. Een harde werker”, besluit ze.

Een student met een missie, zo omschrijft Roos van Beers (ASH) Lilia. “Ze spant zich in voor meer gendergelijkheid en vraagt aandacht voor genderdiversiteit en dat doet ze met veel flair”, betoogt Van Beers.

Vikky van der Velden schrijft: “Lilia gaat zelfstandig op zoek naar manieren waarop ze zichzelf kan ontwikkelen en neemt initiatief. Lilia is een verbinder en durft zaken te benoemen.”

Winnaar
Punt organiseert voor het vierde jaar op rij de Student van het Jaarverkiezing. Een onafhankelijke jury buigt zich over de vijf genomineerden en beslist wie de winnaar van deze eervolle titel wordt.