Kanshebber Student van het Jaar Pim van Boxtel: ‘Fantastisch om met hem samen te werken’

Pim van Boxtel, eerstejaarsstudent Commerciële Economie in Den Bosch, timmert al anderhalf jaar aan de weg met zijn kledingbedrijf Dutchcraft. De student wil graag een eerlijk en puur Nederlands product maken. Om de lokale economie te steunen en het ambacht van kleding maken weer terug te halen naar Nederland. Pim is een van de vijf genomineerden voor de titel Avansstudent van het Jaar.

De nominatie voor Student van het Jaar was een grote verrassing, schrijft Pim op LinkedIn. “Tot mijn grote verbazing ben ik genomineerd voor Student van het Jaar 2019 van Avans Hogeschool! Dit zag ik zeker niet aankomen.”

De Avansstudent heeft goed nagedacht over zijn onderneming en het product dat hij op de markt zet. “Je ziet een grote trend van biologisch eten en dergelijke, maar kleding loopt best achter op het gebied van duurzaamheid”, vertelde Pim al eerder aan Punt. Het katoen waarmee Pim werkt, is verbouwd met de strengste biologische richtlijnen die er zijn, de Global Organic Textile Standard. “Er is geen chloor of pesticide voor de stof gebruikt. Ik wilde gewoon alles goed doen wat ik goed kón doen.”

‘Pim is een gemotiveerde jonge ondernemer die een duidelijk doel voor ogen heeft’

Passie
Volgens Jaron Tichelaar, mede-eigenaar van Dutchcraft verdient Pim de titel Student van het Jaar: “Pim is een gemotiveerde jonge ondernemer die een duidelijk doel voor ogen heeft. Een heel erg mooi doel, namelijk het verbeteren van een van de meest vervuilende industrieën ter wereld, de kledingindustrie. Het is fantastisch om te zien hoe Pim vol passie aan zijn bedrijf en aan zijn missie werkt. Dit is ook de reden geweest dat we nu compagnons zijn, de passie die hij heeft en zijn doorzettingsvermogen maken het fantastisch om met hem samen te werken. Ik gun Pim dan ook van harte de titel Student van het Jaar 2019!”

Punt organiseert voor de vierde keer de Student van het Jaarverkiezing. Een onafhankelijke jury buigt zich over de vijf genomineerden en beslist wie de winnaar van deze eervolle titel wordt.