Kunstacademie blijft permanent in postgebouw

De Akademie voor Kunst en Vormgeving| St. Joost in Den Bosch blijft permanent in het voormalige postgebouw, daaromheen komen ateliers en vier woontorens.

De gemeente Den Bosch heeft vandaag bekend gemaakt dat projectontwikkelaar SDK op basis van het ingediende voorstel een definitief ontwerp van het gebied mag maken. Als de vereiste vergunningen zijn verleend mag SDK het gehele plangebied kopen en tot herontwikkeling overgaan.

Avans en de gemeente Den Bosch hadden deze zomer al aangegeven graag te zien dat de kunststudenten in het voormalige postgebouw aan de Parallelweg blijven. Projectontwikkelaars werd gevraagd om de kunstacademie ook voor de langere termijn in te passen in de plannen. Het is een van de onderdelen waarop de plannen zijn beoordeeld.

Studio’s voor studenten
Op het voormalige postterrein aan de Parallelweg achter het station komen in totaal 819 woningen, onder meer in vier woontorens. Voor studenten komen er studio’s, voor starters compacte appartementen en er komt (een nog onbekend) aantal penthouses. Huur- en koopwoningen komen door elkaar heen te staan.