Nooit meer zweetvlekken in je shirt dankzij Pim

Pim Zijlmans

Nu het buiten zo fris is, kijken sommigen van ons alweer reikhalzend uit naar de zomer, met zachte temperaturen en veel zonneschijn. Maar aan lekker weer kleeft ook een minder lekkere kant: zweet. Okselvijvers en onwelkome geurtjes, wie kent ze niet? Avansstudent Pim Zijlmans (Ondernemerschap & Retail Management) heeft een oplossing.

Pim verkoopt met zijn startup Sanotos (Say No To Sweat) shirts waarin je zweetlucht minder goed ruikt. “In elk exemplaar zitten okselpads die niet alleen de geur maar ook zweetplekken verbloemen”, vertelt de student.

Pim broedde al een tijdje op een idee voor zijn eigen onderneming. Hij wilde graag kleding verkopen. “Mooie t-shirts, zonder al teveel poespas”, zegt hij. “Maar omdat ik me ook graag wilde onderscheiden van ál die andere jonge ondernemers in de kledingindustrie, besloot ik om een unieke draai aan mijn kleding te geven. Ik wilde iets maken tegen zweetplekken. Iets wat absorbeert en wat ik in de kledingstukken kon plakken.”

Pim las zich in en ontdekte dat je met bepaalde stofjes zweet kunt opvangen. “Dankzij pads heb je geen vlekken meer én je gaat minder stinken.” Volgens de student is het een oplossing voor een breed gedeeld probleem. “Ik heb marktonderzoek gedaan en daaruit bleek dat heel veel mensen last hebben van zweetplekken in de zomer. Het gevolg is dat ze zich onzeker voelen en vaak hun armen niet vrij durven te bewegen.”

Lees meer: Studentondernemer Pim laat als eerste duurzame kleding volledig in Nederland maken

Subtiel
Maar een lapje onder je arm, dat valt toch op? Wees maar gerust. De shirts die Pim verkoopt zijn in zijn eigen woorden stijlvol en subtiel. “Je kunt niet zien dat ze voorzien zijn van okselpads”, belooft de student.

Behalve mooi en supernuttig, zijn de shirts van Pim ook duurzaam. “De pads zijn gemaakt van onder meer bamboe, een duurzaam product. Bamboe wordt namelijk als gras boven de grond afgesneden en groeit daarna heel snel terug. De grond raakt zo niet uitgeput.”

Nieuwsgierig? De eerste shirts zijn al te koop, check zijn site voor meer informatie.