Student van het Jaar 2019: de alternatieve top 5

Ze haalden onze shortlist voor de Student van het Jaar verkiezing nét niet. Maar werden in elk geval een paar keer geroemd om hun inzet of het vermogen zich te onderscheiden van andere studenten. We besloten als redactie dit jaar opnieuw een runner up lijst te publiceren.

Kevin Arkesteijn

Student Bestuurskunde
“Kevin zet zich al drie jaar actief in voor de opleiding als bestuurslid van studievereniging s.v. Collegium. Vanuit deze rol – samen met Avans – heeft hij het afgelopen jaar drie (goed bezochte) sprekersavonden georganiseerd. Met als hoogtepunt Maarten van Rossem als gast. Daarnaast is Kevin altijd bereid extra te helpen, mochten docenten daar om vragen. Kort gezegd: Kevin is een top student en zou zeker kans moeten maken op de titel student van t jaar!”

Jasper Mes

Student Integrale veiligheidskunde
“Jasper is op verschillende manieren actief bezig met en voor de opleiding: hij vertegenwoordigt de opleiding Integrale veiligheidskunde in Kaapstad, Zuid-Afrika, met een internationale stage. Hij motiveert andere studenten om ook een internationale stage te ervaren en hij doet zelfs een instagram take over zodat iedereen kan zien hoe het is om een internationale stage te lopen. De manier waarop Jasper serieus bezig is met zijn opleiding en ondertussen andere studenten motiveert om dat ook te doen, zorgt dat hij het dik verdiend om student van het jaar te worden!”

Lees meer: Deze vijf toppers maken kans op de titel Student van het Jaar 2019!

Diamo Fens

Student FLO Chemie
“Diamo heeft al een paar jaar als voorzitter van het studentenplatform gewerkt. Hierbij heeft hij dit jaar ook geholpen om het introkamp geweldig te laten verlopen. Nu helpt hij ook bij het organiseren van het kerstgala.”

Babette Leenhouts

Student BTC Chemie
“Babette is dit jaar de voorzitter van het studentenplatform. Hierbij is ze ook hoofd organisator van het kerstgala en organiseert ze er verschillende activiteiten naast. Vervolgens helpt ze ook nog eens medestudenten die moeite hebben met studeren. Gewoon, als een extra ding, belangeloos zonder er extra studiepunten voor te vragen.

Bashar Alsayegh

Student Business, IT en Management
“Bashar is een unieke student. Hij is er één uit duizenden. Bashar heeft een moeilijk verleden achter zich door zijn vlucht uit Syrië, nog maar een paar jaar geleden. Ondertussen heeft hij zijn MBO Niveau 4 opleiding ICT Systeembeheer binnen twee jaar afgerond. Nu zit Bashar in het eerste leerjaar van de opleiding BIM Voltijd te Breda. Samenwerken en doorzetten staan centraal. Studeren is iets waar hij heel zijn leven naartoe heeft gewerkt. Nu alles in zijn eigen handen ligt, zal Bashar er alles aan doen om de positieve lijn door te trekken en ook weer uit te blinken op de opleiding. Ik vind dat hij de titel Student van het Jaar 2019 verdiend omdat hij mij persoonlijk én vele anderen op de opleiding sterk heeft weten te inspireren. Hij laat ons zien dat je met hard werken, liefde en respect problemen oplost en dat je in jezelf moet geloven. En in elkaar.”