Kinderen Avansdocent beklimmen thuis Mount Everest

Evan en Milo, kinderen van Luiz Canalle, docent aan de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu, beklimmen deze dagen de Mount Everest om geld in te zamelen voor Unicef. Omdat ze de deur niet uit mogen, doen ze dat in hun eigen huis.

De 10-jarige Evan en de 5-jarige Milo hebben uitgerekend dat ze 738 keer naar zolder moeten “klimmen” om dezelfde afstand af te leggen als naar de top van de Mount Everest. Hun doel is om dat binnen zeven dagen te bereiken.

Wilco Dekker
Op de derde dag werden de jongens aangemoedigd door Wilco Dekker. Hij beklom vorig jaar de echte Mount Everest. In de tuin vertelde hij – op afstand – wat hij tijdens het klimmen heeft meegemaakt. Zijn advies aan de jongens: zorg goed voor jezelf en luister naar je lichaam.

De kinderen zamelen geld in voor Unicef voor kinderen in arme landen die het door Corona moeilijk hebben. Doneren en de beklimming volgen kan hier.