Avans staat stil bij actiedag Sustainable Development Goals

Buiten bij Avans aan de Hogeschoollaan in Breda wappert de vlag van Sustainable Development Goals. Daarmee staat het stil bij de jaarlijkse actiedag van de organisatie, die zeventien doelen stelt om de wereld een betere plek te maken.

De doelen van de wereldwijde organisatie variëren van klimaatactie en ongelijkheid verminderen tot kwaliteitsonderwijs, gendergelijkheid en industrie, innovatie en infrastructuur. Dat willen ze voor 2030 gerealiseerd hebben. De doelen (SDG’s) zijn afgesproken door de landen die zijn aangesloten bij de Verenigde Naties.

Pionier
Avans werd eerder al door organisatie een ‘pionier’ genoemd op het vlak van de doelen, omdat studenten tijdens hun stage worden aangemoedigd deze te implementeren.

”Het is opmerkelijk hoe ontvankelijk studenten zijn voor de SDG’s. Zij kunnen dat echt enorm snel oppakken en vertalen”, klinkt het.