Enquête: Hoe zit het met het stresslevel van Avansstudenten?

Foto: Aaron Gaines/Flickr

Onlangs verscheen een rapport van de GGZ, waarin staat dat de organisatie ziet dat jongeren meer stress ervaren sinds het uitbreken van corona, door het wegvallen van sociale activiteiten. Hoe ervaren Avansstudenten deze stress? Punt doet onderzoek, help jij mee?

Het is geen geheim dat studeren voor veel jongvolwassenen al de nodige stress meebrengt. Presentaties, tentamens en deadlines; het is zomaar een greep uit het dagelijks leven van een student. Veel keuzes komen je kant op: welke minor wil je volgen? Welke studieroute heeft de meeste baankans? Door alle keuzes kunnen twijfels de overhand nemen.

Om erachter te komen hoe Avansstudenten deze stress ervaren, heeft Punt een enquête opgesteld. De enquête is anoniem, bestaat vooral uit meerkeuzevragen en duurt ongeveer 10 minuutjes.

Vul onze enquête in! Enquête Punt stressonderzoek