Avans zoekt dertig computerlovers

Arlette Brouwers: maandag 10 uur

Avans Hogeschool heeft het komende jaar scrummasters, testers, developpers en UX designers nodig. Anderhalf jaar geleden besloot Avans om zelf applicaties te gaan ontwikkelen. “En daarvoor zijn dertig fte’s nodig”, legt externe recruiter Arlette Brouwers uit. Zij rolt de komende maanden de vacatures uit.

Avans zoekt naast ervaren mensen ook junioren. Die zoeken ze ‘via via’ en bij de opleidingen van Avans zelf. “Er zijn misschien studenten Business IT & Management die komende zomer afstuderen en hier aan de slag willen”, aldus Brouwers. De junioren moeten wel affiniteit hebben met het IT-werk. “We willen liever niet iemand die geschiedenis heeft gestudeerd. Degene moet wel programmeer-ervaring hebben.”

De apps van Avans worden nu in eigen beheer gemaakt. Dat is een wens die ook omschreven staat in het plan Ambitie 2025. “We zijn wendbaarder nu we de apps in eigen beheer hebben. Zo kunnen we sneller apps aanpassen.” Een goed voorbeeld van eigen ontwikkelde app is Boost-it.

Binnen nu en twee maanden staan alle vacatures online. Gedurende het jaar 2021 worden de vacatures ingevuld.

Kenneth

Boost-IT is geen app, maar een programma waarbinnen apps worden ontwikkeld. AvansOne is wel een voorbeeld van een app die is ontwikkeld binnen het programma Boost-IT.

2020-11-25 11:47:29