Avans huurt pand tegenover Hogeschoollaan

Omdat Avans in Breda meer ruimte nodig heeft voor praktijklessen, exposities, projectmatig werken en omdat de bestaande ruimte maar beperkt gebruikt kan worden door de coronamaatregelen, huurt de hogeschool een leegstaand pand.

Het gaat om het gebouw waarin tot een paar maanden geleden garage Otten gevestigd was, tegenover de locatie Hogeschoollaan. De verwachting is dat studenten er vanaf februari 2021 gebruik van kunnen maken.

Studenten van verschillende academies kunnen er straks samenwerken, maar ook Avans Innovative Studio gaat gebruik maken van de ruimte. Net als expertisecentrum Caradt van AKV|St. Joost en AE&I-studenten die werken aan de zonneboot.

Veilig
Op dit moment is Avans bezig met voorbereidingen om het pand veilig te kunnen gebruiken. Daarvoor moeten bijvoorbeeld de brandmeldinstallatie, vluchtwegen en ventilatie in orde zijn. Verder wordt er niets verbouwd of opgeknapt. Avans huurt het gebouw voor twee jaar. In de toekomst wordt het gesloopt en komt er betaalbare nieuwbouw voor in de plaats.