Toezichthouders wijzen studenten en medewerkers Avans op dragen mondkapjes

Wie dinsdagochtend Avans aan de Onderwijsboulevard betreedt, wordt ontvangen door twee toezichthouders. Die wijzen studenten en medewerkers op het dragen van mondkapjes. Ook hingen er A4’tjes waarop stond dat het sinds 2 november een verplichting was en dat je bij het niet naleven van het dragen de toegang tot het gebouw kon worden ontzet.

De A4’tjes zijn inmiddels weggehaald. Avans werkt aan een aanpassing van de huisregels waardoor het dragen van een mondkapje binnen de schoolmuren verplicht wordt. Daar wordt later deze week officieel over gecommuniceerd.

De toezichthouders staan er nog wel. Zij wijzen iedere binnenkomer op het dragen van een mondkapje. Voor degenen die er geen bij zich hebben, liggen er een aantal bij de receptie.

Nog niet tot discussies geleid
“Maar alleen als studenten of medewerkers ze écht niet bij zich hebben, anders zijn we er straks duizenden kwijt”, vertelt een van de twee toezichthouders met een geel hesje aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch op dinsdagochtend. “Tot nu toe draagt gelukkig iedereen bij binnenkomst een mondkapje, of worden ze opgezet. Het heeft nog niet tot discussies geleid.”

Met het verplichten van het dragen van een mondkapje binnen de schoolmuren loopt Avans voor op de landelijke wetgeving. Daar werd eerder al over nagedacht.