Bijbaan nodig? Word ‘anderhalvemetercoach’ bij Avans

Beeld: iXimus van Pixabay

Zoek je als Avansstudent een interessante bijbaan? Daarvoor hoef je nu het schoolgebouw niet eens meer te verlaten. Bij Avans kun je aan de slag als ‘anderhalvemetercoach’.

Als student help je mee de gebouwen veilig te houden en coronabesmettingen te voorkomen door studenten aan te spreken op het naleven van de coronamaatregelen. Je verdient daarmee 8,50 euro netto per uur en je kunt werken wanneer het jou uitkomt.

Binnen de Avansgebouwen moet iedereen anderhalve meter afstand van elkaar houden en een mondkapje dragen. Sinds vorige week is dat verplicht, zonder mondkapje mag je niet naar binnen. Hij mag pas weer af als je in een leslokaal of werkruimte zit op voldoende afstand van elkaar

Fontys
Ook concurrent Fontys zet studenten in om ervoor te zorgen dat andere studenten zich houden aan de coronamaatregelen. Daar start maandag 16 november een proef met student-coronacoaches, schrijft Bron. Fontys begint met de pilot op drie locaties. Fontysstudenten die als coach aan de slag gaan, krijgen 12,50 euro bruto per uur.

Ook ‘anderhalvemetercoach’ worden bij Avans? Mail naar gebouwen@avans.nl.