Een SDG stage is duurzaam en verantwoord

Illustratie: Elmarye Aaij

Platform SDG’s on stage koppelt bedrijven en studenten die een duurzame stage zoeken. Het platform is onderdeel van SDG Nederland.

”Er zijn een hoop stageplatforms, maar er was er geen een die zich richtte op duurzame stages”, zegt Laura Duivenvoorden van SDG’s on stage. ”Ik heb dat zelf gemist. Ik had geen idee dat het er was, en ik denk dat veel studenten dat ook niet weten. Maar het zijn echt stages waarmee je een verschil voor de wereld maakt.”

Voor iedereen wat
Studenten die op zoek zijn naar een duurzame stage moeten een profiel aanmaken op de site. Daar kunnen ze kiezen uit een lijst van stages die bedrijven zelf hebben aangeboden. Het gaat om stages voor elke opleiding, van technische tot stages in human resources. Elke stage is bij minimaal één SDG betrokken. ”Grote bedrijven als Unilever bieden er stages aan, maar ook kleinere. Er zit echt voor iedereen wat tussen”, vertelt Duivenvoorden.

Alle SDG’s op een rijtje

SDG is een afkorting van Sustainable Development Goals. Die bestaan uit 17 doelen en zijn samengesteld door de Verenigde Naties. Het is de bedoeling dat de doelen in 2030 een einde hebben gemaakt aan thema’s als armoede, ongelijkheid en klimaatverandering.

Op dit moment is er keuze uit zo’n 110 stages.