Huisgenootjes én collega’s: studenten Evelien en Roos runnen samen evenementenbureau

Roos (l) en Evelien (r)

Ze wonen samen in een studentenhuis, studeren allebei Business Innovation en zaten tegelijkertijd in het bestuur van Businessclub Eigenaardig. Nu runnen Evelien Dietz en Roos Robben ook nog samen een evenementenbureau. “Ook al zijn we vriendinnen, we blijven kritisch op elkaar.”

De twee derdejaarsstudenten besloten om stage te lopen in hun eigen bedrijf Popping Events, dat ze op hebben gezet vlak voor hun stage begon. “We hebben veel ervaring met het organiseren van evenementen. Dat deden we veel toen we in het bestuur van Businessclub Eigenaardig zaten”, vertellen Evelien en Roos vanuit een leeg lokaal aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch.

“Afgelopen zomer hebben we veel gebrainstormd over wat voor bedrijf we wilden opzetten. In eerste instantie zouden we allerlei verschillende evenementen coronaproof gaan organiseren. Iemand die 75 jaar werd en dat op een veilige manier wilde door laten gaan, maar ook barbecues. Dat werd door de verscherpte maatregelen steeds lastiger en het is bovendien een grote verantwoordelijkheid om alle regels precies na te leven.”

Andere koers
Evelien en Roos besloten met Popping Events een andere koers te varen: van kleinschalige evenementen maakten zij namelijk de switch naar zakelijke evenementen. “De vraag naar zakelijke online evenementen werd steeds groter, merkten wij. We zien een grote kans in deze niche en focussen ons op evenementen die koste wat kost door moeten gaan, zoals projecten waar studenten studiepunten moeten halen, open dagen en rondleidingen door hogescholen. Ook met bedrijven gaan we in zee.”

Een van de opdrachtgevers is hun eigen hogeschool Avans. “We zijn momenteel bezig met de AMX-week. We nemen de Instagramvolgers mee achter de schermen in Studio AMX. Dat is heel leuk om te doen. We zijn daarnaast ook met andere hogescholen in gesprek om daarvoor aan de slag te gaan.”

Tekst gaat door onder foto

Evelien (l) en Roos (r)

Interactieve online open avonden
Ondanks dat kijkers het soms lastig vinden om via een beeldscherm actief mee te doen, zien Evelien en Roos het als een leuke uitdaging om daar verandering in te brengen. “We spelen daarom in op interactiviteit tijdens online open avonden en rondleidingen. Daarbij hebben we op het vlak van ICT hulp nodig van mensen uit ons netwerk. In ruil daarvoor helpen wij bijvoorbeeld met marketing.”

Popping Events mag dan nog maar net bestaan, toch loopt er al een stagiaire haar afstudeerstage. “Een student van de hogeschool Inholland doet onderzoek naar het opstarten van een start-up. Het voelde in het begin gek om als student een andere student te begeleiden. Maar we hebben vooraf goed besproken wat ze van ons kan verwachten.”

Doorwerken tijdens quarantaine
“Dat we vriendinnen en huisgenoten zijn, werkt tot nu toe altijd in ons voordeel”, vertel Evelien. “Zeker toen we in quarantaine moesten toen een van onze andere huisgenoten wachtte op de uitslag van de coronatest. Wij konden gewoon doorwerken omdat we toch bij elkaar woonden.”

Ook blijven de twee Business Innovationstudenten, naar eigen zeggen, altijd eerlijk en kritisch naar elkaar. “Omdat we elkaar zo goed kennen, durven we elkaar alles te zeggen. We hebben niet altijd dezelfde blik, maar wel altijd dezelfde visie. Dat is fijn.” Bovendien weten ze wat ze aan elkaar hebben. “We vullen elkaar goed aan en versterken elkaars goede kwaliteiten.”

Lees meer: dít is wat Evelien en Roos van hun bestuursjaar bij Eigenaardig vonden