Lekker! Avans trakteert ook in het tweede lesblok

Twee keer per dag verrast de catering alle studenten en medewerkers op de Avans locaties met iets lekkers, zoals dat in lesblok een ook gebeurde. Als je al op school bent geweest, weet je dat de traktaties kunnen variëren van een chocoladereep tot een flesje frisdrank. Maar vandaag was het kiezen tussen tomaatjes of komkommertjes.

Dat er nu ook gezonde snacks uitgedeeld worden is niet toevallig. “We hebben een nieuwe cyclus gemaakt met producten die we nog niet eerder hebben aangeboden. We kijken ook of het gezonder en duurzamer kan, maar het moet ook lekker blijven”, zegt Eurestmanager Matthieu van Waardenburg. De snoepgroenten van vanmorgen waren natuurlijk een voorbeeld van ‘gezonder’. Hoe het duurzamer kan, is volgens Van Waardenburg door grote voedseloverschotten in te kopen om verspilling tegen te gaan. “Zo blijft de fabrikant er niet mee zitten en kunnen wij een het iets goedkoper inkopen.”

Sinterklaas
De komende weken kunnen we bijvoorbeeld nog vegetarische erwtensoep verwachten, maar ook thematische traktaties. Je hoeft je schoen niet eens te zetten, want Sinterklaas heeft al een jute zak vol mandarijnen, speculaas en chocomelk achtergelaten bij Avans.

Los van dat het gewoon lekker en voordelig is om af en toe iets te krijgen, heeft deze actie wel degelijk een doel: drukte vermijden. De trappen, gangen en kantine zijn plaatsen waar drukte zou kunnen ontstaan en door deze traktaties hoef je niet per se het lokaal uit.

Eerder liepen we een rondje mee met de cateringsmedewerkers

Roomservice
Sinds begin oktober kun je zelfs belegde broodjes, soepen, salades en meer aan je lokaal laten bezorgen, dat gaat ook in het tweede blok door. Het werkt als volgt:

• Scan de QR-code in het lokaal (hieronder te zien)
  • Maak je keuze
  • Ga naar je winkelwagen
  • Selecteer jouw lokaal
  • Betaal met iDeal
  • Eurest Catering levert je bestelling tussen 10:30 en 11:30 uur, tussen 14:00 en 15:00 uur en op de Hogeschoollaan en Onderwijsboulevard ook tussen 18.00 en 19.00 uur.

Dit zijn de QR-codes van iedere locatie.