Update: Vul onze enquête in!

Foto: Aaron Gaines/Flickr
Foto: Flickr

Momenteel is Punt bezig met een onderzoek naar studiestress en studietwijfels onder studenten van Avans. Wij verzamelen zo veel mogelijk respondenten, om een zo representatief mogelijk beeld van stress onder studenten van Avans te krijgen. Onze enquête is inmiddels al 242 keer ingevuld. Heb jij hem nog niet gemaakt? Help ons door ook onze enquête in te vullen!

Enkele weken geleden verscheen een rapport van de GGZ, waar uit bleek dat stress onder jongeren is toegenomen sinds het uitbreken van corona. Hoe zit dit onder studenten van Avans?

Een greep uit de anonieme antwoorden die wij tot nu toe ontvingen:

”Ik zit in mijn derde jaar en weet nog steeds niet wat ik later wil gaan doen en snap dingen soms totaal niet. Klasgenoten weten dit wel allemaal, waardoor ik begin te twijfelen.”

”Ik heb nog geen idee wat ik wil doen na deze studie. Doordat de stage uit het eerste jaar verloren is gegaan door corona, heb ik hier nog geen goed beeld van kunnen krijgen.”

”Ik heb altijd het idee, dat iedereen om me heen precies wat hij of zij wil gaan doen, maar ik zonder enig idee achterblijf.”

”Ondanks dat alles vanuit huis moet, blijft het tempo hoog. Tentamens zijn ontzettend moeilijk, en er is weinig begeleiding.”

”Ik ervaar geen stress door school, maar wél door de coronacrisis, het thuiszitten en de uitzichtloosheid.”

De enquête bestaat vooral uit dertig vragen, waarvan de meerderheid meerkeuze is. De enquête is anoniem.

Vul hier de enquête in: Enquete Punt stressonderzoek