CMD-docenten willen met kerstlied ‘O Come, All Ye Faithful’ studenten een hart onder de riem steken

Communication & Multimedia Design (CMD)-docenten in Den Bosch hebben een cover van ‘O Come, All Ye Faithful’ gemaakt. Dit om hun studenten een hart onder de riem te steken in deze chaotische tijd. Ze vonden kerst een mooie gelegenheid om deze klassieker op afstand op te nemen.

”We wilden iets bijzonders doen voor de studenten. Het is in deze tijd soms lastig om gemotiveerd te blijven voor school. Daarom willen wij onze studenten met deze cover bedanken en ze op een leuke manier de kerstvakantie in sturen’’, zegt Gabri Heinrichs, CMD-docent en als zanger te horen op de cover.

Eigen ingrediënten
Het nummer dat ze hebben gecoverd, O Come, All ye Faithful, schijnt door de muzikale koning Johan IV van Portugal op papier te zijn gezet in 17e eeuw. CMD-docenten René Kasbergen, Tim Leeijen – van Geelen en Gabri Heinrichs maakten een chaotische en wildere versie van het anders zo rustige kerstlied. Als symbool voor deze tijd.

De groep docenten heeft al vaker nummers gemaakt. Zo brachten ze in 2018 The Final Countdown uit. En in 2017 Another Day of Sun en Want You Gone. Maar dit keer moest het toch even iets anders dan in de voorgaande jaren. ”We hebben alles los opgenomen in onze eigen studeerkamer. Dat was heel leuk, omdat je alleen weet hoe je eigen ingrediënten klinken”, vertelt Heinrichs. ”Daarna kom je er pas achter hoe het samen klinkt.”

Boodschap
Met het nummer willen ze een fijne kerstsfeer doorgeven aan de studenten. En daarnaast het gevoel wat je overhoudt aan 2020 erin verwerken. ‘’Dit is ons aardig gelukt’’, zegt Heinrichs. Op het einde van het nummer spreken de CMD-docenten een wens uit.

Ruud Smeulders

Super gedaan👍