200 studentenwoningen naast Avans Tilburg

Een appartement huren van zo’n 20 vierkante meter voor 430 euro? Vanaf de start van studiejaar 2021-2022 kan dat naast de Avanslocatie in Tilburg. De hogeschool verhuurt het braakliggende terrein aan projectontwikkelaar Magis Vastgoed, die er 200 tijdelijke studentenwoningen gaat bouwen.

Tussen het gebouw en de in 2018 geopende CobbenCampus komen drie woonblokken met 37 parkeerplaatsen. Voor een iets grotere woning van 26 vierkante meter betaal je een huur van 590 euro. De appartementen worden volledig zelfstandig en krijgen een A-label voor duurzaamheid, schrijft het Brabants Dagblad.

De woningen zullen er maximaal tien jaar staan. Dat het om tijdelijke woningen gaat, zul je volgens mede-eigenaar Rob Hoeks van Magis Vastgoed niet aan de gebouwen zien. “Het gaat om hoogwaardige units, die je in feite ook tien jaar kunt gebruiken”, zegt hij in de krant.

Uit een onderzoek van Kamernet blijkt dat de gemiddelde huurprijs van een studentenkamer in Tilburg 356 euro bedraagt, voor een kamer van 15 tot 20 vierkante meter.