Drie studentenverenigingen strijden in de Battle of the Brabo’s

Noah Krak, bestuurslid van Animoso, tijdens een challenge.

Studentenverenigingen Animoso uit Den Bosch, Maximus uit Breda en Totus uit Tilburg nemen het tegen elkaar op in de Battle of the Brabo’s. De drie weken durende strijd is op dit moment aan de gang en duurt nog een kleine week. Rond 1 april wordt bekend welke vereniging de beste is.

“Iedereen is klaar met de streams en online evenementen, daarom doen we eens iets fysieks”, vertelt Noah Krak, student Commerciële Economie in Den Bosch en bestuurslid bij Animoso. “Uiteraard gaat alles volgens de coronamaatregelen.”

Het bestuur van elke deelnemende vereniging is tevens de jury voor hun eigen leden. “Voor iedere week zijn er veertien challenges bedacht die de groepen kunnen uitvoeren. Voor iedere opdracht zijn punten te verdienen”, legt Noah uit. Die uitdagingen kunnen van alles zijn, maar ze hebben vaak wel een ludieke lading. “We blijven natuurlijk studenten, haha.” Noah noemt als voorbeeld het ‘atten’ van een fles wijn, een duik nemen in open water of vijftien kilometer wandelen. “We hebben ook wat sportieve activiteiten toegevoegd in deze coronatijd.”

Filmpjes
De opdrachten moet je vaak alleen of met een huisgenoot doen. “Het gaat heel goed, de leden doen enthousiast mee en er is veel competitie”, zegt Noah. De uitvoering van de opdrachten moet vaak worden vastgelegd op video zodat de jury die kan beoordelen en kan bepalen hoeveel punten de deelnemers krijgen. Op de foto hierboven zie je Noah de challenge doen waarbij een jas moet worden omgedaan bij een standbeeld. Op de video hieronder is een challenge te zien waarbij iemand moest worden wakker gemaakt die en kater heeft.