Grote brand in Den Bosch: ramen dicht en ventilatiesysteem uit bij Avans

Foto: Twitter Stevie_H93

Sinds vanochtend woedt er een grote brand aan de Rietveldenkade in Den Bosch. Avans heeft uit voorzorg op alle Bossche locaties de ramen en deuren gesloten en de ventilatiesystemen uitgezet. Het onderwijs en de geplande toetsen gaan gewoon door.

In Den Bosch en omgeving geldt sinds dinsdagochtend een NL-Alert omdat bij een schrootbedrijf al uren een grote brand woedt. Het vuur gaat gepaard met forse rookontwikkeling en het brandende rubber veroorzaakt stankoverlast.

Avans heeft besloten dat ontruiming van de gebouwen nu niet nodig is, omdat er maar weinig studenten en medewerkers op de verschillende locaties zijn. De andere coronarichtlijnen zoals het dragen van mondkapjes in de gebouwen en het hanteren van de anderhalve meter afstand worden wel nageleefd.

Studenten van het nabijgelegen Koning Willem I College zijn vanmiddag wel naar huis gestuurd en ook de coronateststraat in de Brabanthallen is gesloten, schrijft het Brabants Dagblad.

Update 16.30 uur:
Op dit moment gaat Avans ervan uit dat het geplande onderwijs morgen kan doorgaan op alle Bossche locaties. Morgenochtend wordt de situatie opnieuw bekeken. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan deelt de hogeschool die via de gebruikelijke kanalen.