Meer bussen in Brabant, ook naar Avans tijdens toetsweken

Omdat de komende weken toetsen plaatsvinden bij Avans, rijden er in Breda extra bussen van Arriva naar zowel de Hogeschoollaan als Breepark. Die externe locatie heeft Avans gehuurd voor het afnemen van toetsen. In heel Brabant rijden sinds dit weekend weer meer bussen.

Vanaf maandag 29 maart tot en met donderdag 1 april en op dinsdag 6 en woensdag 7 april rijdt lijn 130 elke 10 minuten vanaf station Breda van en naar de Hogeschoollaan en Breepark. Dat is alleen vóór de start van de toetsen en na afloop. Ook vertrekt er op woensdag 7 april vanaf Breepark om 18.25 uur een extra rit na afloop van de toetsen.

Donderdag 8 en vrijdag 9 april en van maandag 12 tot en met vrijdag 16 april rijdt lijn 9 elke 10 minuten vanaf station Breda van en naar de Hogeschoollaan, ook vóór de start van de toetsen en na afloop.

In Tilburg gaan de lijnen 2, 3 en 4 van de stadsdienst, die allemaal stoppen bij Avans aan de Professor Cobbenhagenlaan, vaker rijden. In Den Bosch is zowel de hogeschool als externe toetslocatie 1931/Brabanthallen op loopafstand van het station.