Op deze partij wordt massaal gestemd door Avansstudenten en -docenten

Punt peilde met een (anoniem) verkiezingsonderzoek de politieke voorkeuren binnen Avans Hogeschool. Bijna tachtig studenten en medewerkers namen deel aan een enquête waarin ze aangaven op welke partij zij woensdag gaan stemmen. De uitslag is weergegeven in de diagrammen hieronder.

De 79 respondenten bestaan uit 53 studenten en 26 medewerkers. Bijna driekwart weet op welke partij ze gaan stemmen, terwijl 27 procent er nog niet over uit is.

Politieke voorkeur studenten
Het grootste gedeelte van de studenten van Avans gaat voor de VVD, de partij die daarna komt is D66. Op de derde plaats staat Volt. Bijna 20 procent van de studenten weet nog niet waarop ze gaan stemmen.

Politieke voorkeur medewerkers
Ook bij de medewerkers van Avans is de VVD de grootste partij. Daarna komt net als bij de studenten D66. De Partij voor de Dieren doet het aanzienlijk beter bij de medewerkers, die komt met 12 procent op de derde plaats, terwijl geen enkele student aangaf op deze partij te stemmen. Ook zijn er meer twijfelaars bij de medewerkers dan bij de studenten.

Politieke voorkeur medewerkers en studenten
Bij dit diagram wordt geen onderscheid gemaakt tussen medewerkers en studenten. De VVD en D66 zijn over het algemeen de twee grootste partijen. GroenLinks deelt de derde plaats met de nieuwe partij Volt.

Conclusie
Als het aan de studenten en medewerkers van Avans ligt, wint de VVD dit jaar de verkiezingen. D66, Groenlinks en Volt eindigen ook hoog. 20 procent van alle respondenten weet nog niet waarop ze gaan stemmen.

Johan

Politieke voorkeur ..... Hier wordt dus gegeneraliseerd op basis van een valide respons van slechts 59 respondenten. Niet representatief, een foutmarge van tientallen %. Straks maar eens kijken in hoeverre dit afwijkt van de werkelijk uitslag,

2021-03-16 11:42:29