Twee vrienden lopen 130 kilometer voor het Prinses Máxima Centrum

Avansstudenten Lars Vrenken en Boris de Bruijn gaan 130 kilometer lopen voor het goede doel. Ze hebben een route uitgestippeld van Arnhem naar Utrecht. Daar eindigen ze bij het Prinses Máxima Centrum (PMC), het ziekenhuis waar ze geld voor inzamelen. “Ik kan me niet voorstellen dat ik daar al op jonge leeftijd zou liggen. In die periode hoor je te spelen met vriendjes en vriendinnetjes en niet ziek te zijn.”

Lars is derdejaarsstudent Fysiotherapie en Boris is eerstejaarsstudent Communicatie in Breda. De twee vrienden kennen elkaar van hun mbo-opleiding Sport en Bewegen. Ze willen met deze actie geld inzamelen voor onderzoek, de voorzieningen en alles wat nog meer nodig is voor het PMC, om kinderen zo goed mogelijk te kunnen behandelen. “Vóór kinderen, tégen kanker!”, zegt Boris.

Tocht
De studenten vertrekken 4 mei rond het middaguur vanuit Arnhem. Ze verwachten een dag later in de nacht aan te komen in Utrecht bij het Prinses Maxima Centrum. Ze lopen vanuit Arnhem naar Apeldoorn, Walderveen, Veenendaal, Amersfoort, Soest en komen uiteindelijk in Utrecht aan.

Vorig jaar liepen ze al honderd kilometer voor KWF Kankerbestrijding. Dit jaar kozen ze voor het Prinses Máxima Centrum om aandacht te schenken aan de kinderen die daar liggen. “Ik kan me niet voorstellen dat ik daar al op jonge leeftijd zou liggen. In die periode hoor je te spelen met vriendjes en vriendinnetjes en niet ziek te zijn”, zegt Lars.

Trainen
Natuurlijk moet je voor zo’n lange tocht fit zijn. De jongens zijn van plan om zich goed voor te bereiden. “Vorig jaar hadden we er iets minder goed over nagedacht, maar nu gaan we wel goed trainen”, aldus Boris. Die trainingen zullen voornamelijk bestaan uit lange afstanden wandelen. Daarnaast sporten ze regelmatig. Ze doen aan fitness en hardlopen en zitten ook nog bij elkaar in het voetbalteam. “We zijn de afgelopen maanden al langere afstanden gaan lopen. Om even te wennen aan het gevoel.”

Doel
De studenten hebben als doel om 10.000 euro op te halen. Nu zitten ze nog op 1544 euro. Ze proberen door middel van social media en het benaderen van bedrijven mensen aan te sporen om ook te doneren. Ook tijdens de tocht houden ze mensen op de hoogte via hun social mediakanalen. De actieve studenten hopen dat er zoveel mogelijk mensen doneren zodat ze na hun tocht een mooi bedrag hebben opgehaald.

Sydney Douwes

Hoi Carol, we hebben inmiddels de link om te doneren toegevoegd!

2021-03-31 08:54:54

Carol van de Laar

Het lijkt mij een geweldige prestatie en dat belangeloos. Erg jammer dat er nergens een link om te doneren in vermeld staat!

2021-03-30 19:51:29