AMX week is voor de tweede keer ‘Studio AMX’ (VIDEO)

Tyche van Bommel (links) en Raimke Groothuizen (rechts) presenteren het AMX ochtendjournaal

De Avans Multidisciplinary eXperience (AMX) is in volle gang, voor de tweede keer online. In deze week werken studenten van verschillende opleidingen met elkaar voor opdrachtgevers uit de praktijk.

In november 2020 werd deze multidisciplinaire week voor het eerst online georganiseerd. Live vanuit een televisiestudio in Tilburg werden er meerdere uitzendingen per dag uitgezonden, waar studenten actief aan deelnamen. Bij de editie van nu is het net iets anders: er wordt één ochtendjournaal gepresenteerd. Hierbij worden de deelnemers aan het begin van hun dag geïnformeerd en gemotiveerd.

Lees meer: Punt maakte een video van de eerste online AMX-week

Los van alle informatie die de studenten krijgen, valt er ook nog wat te winnen. Zo is er tijdens het ochtendjournaal altijd een gastspreker. Spreker en schrijver Kevin Weijers trapte maandag af en gaf een boek weg aan degene die via Instagram de beste vraag stelde. Accountancystudent Robin Molenschot vroeg zich af welke ervaring Kevin het meest is bijgebleven tijdens zijn reizen. Die vraag stuurde hij in. “In het journaal werd mijn vraag voorgelezen en beantwoord, dat betekende dat ik het boek gewonnen had”, vertelt Robin. Het boek heet ’21 dagen niet klagen’. “Ik ben er zeker blij mee en erg benieuwd naar”, aldus Robin.

Bijna 1000 studenten
965 studenten, 60 docenten en 60 opdrachtgevers doen mee. Amarant, Gemeente Tilburg en Jumbo zijn daar een paar van. Een voorbeeld van zo’n opdracht is er een van BANK15. Studenten ontwikkelen voor die onderneming een concept waarbij dit bedrijf erachter komt hoe het mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan kan helpen.

Ontstaan
AMX is ooit begonnen als experiment bij het Avans Ondernemerscentrum (AOC) met de opdracht om te laten zien hoe opleidingen en academies studenten interdisciplinair met elkaar kunnen laten samenwerken. Inmiddels is dit de zevende editie van de AMX-week en het is in veel curriculums een verplicht onderdeel.