Avans Blijft Thuis #5 – docent Rutger van Eijken

Werk jij al maanden thuis omringd door knuffels op de kinderkamer of studeer je letterlijk tussen de boeken? Voor Avans Hogeschool en Punt, het onafhankelijke journalistieke platform van Avans, is het tijd om bij medewerkers en studenten een kijkje te nemen hoe het thuiswerken ze vergaat.

Deze week drinkt Punt-reporter Thomas koffie bij Social Workdocent Rutger van Eijken. Hij wisselt zijn huizen in Den Bosch en Eindhoven met elkaar af. “Met spullen is het niet altijd handig, maar het is heerlijk om twee werkplekken te hebben”, vertelt hij. Rutger geeft een kijkje in zijn enorme boekenverzameling en laat zijn werkplek zien. De docent is geen onbekende voor Punt: vorig jaar vertelde hij namelijk over zijn coronabesmetting en blikte hij terug op het jaar 2020.