Damesdispuut laat borrelen voor wat het is en wandelt voor goede doel

Links: Amber Fleur, midden: Goedele Sterre Loonen en rechts: Maxime van der Schuit

Avansstudent Amber Fleur van dispuut Dames Sophisticats wandelt voor het goede doel. Zij loopt samen met twee andere studenten voor de Sjoerd Daniëls Foundation en wil hiermee geld ophalen voor meer onderzoek naar slokdarmkanker.

Amber, een van de dames van het dispuut en tweedejaarsstudent Business & IT Management vond het belangrijk om iets voor een ander te doen, zeker nu in de coronacrisis. “We hebben voor de Sjoerd Daniëls Foundation gekozen omdat deze stichting in Breda zit en Sjoerd Daniëls zelf bij een mannendispuut in Breda zat”, vertelt Amber.

Er zijn drie wandeling georganiseerd met ieder een bepaalde afstand. De eerste wandeling bestond uit drie kilometer, de tweede uit tien kilometer en de derde bestaat uit maar liefst zeventien kilometer. De eerste wandeling verliep goed ondanks het regenachtige weer. “Het was gezellig om te doen omdat je zo in contact komt met andere mensen, maar wel op een veilige manier”, vertelt Amber.

“Bij de eerste wandeling waren er verschillende stops gemaakt waar je een QR-code kon scannen om vervolgens een raadsel op te lossen. De raadsel waren gebaseerd op Pasen. Denk bijvoorbeeld aan een bepaalde letter zoeken op een tekening om zo een woord te krijgen. Er liepen ook veel kinderen mee en die vonden dit erg leuk om te doen.”

Aanmelden

Aanmelden voor de wandeling doe je via de site. De organisatoren sturen een mailtje met alle praktische dingen om te weten. Daarin staan ook de afspraken die gemaakt zijn omtrent de coronaregels. Via een QR-code word je doorgestuurd naar een tikkie waarin je een bepaald bedrag kan doneren. Om aan de wandeling mee te doen betaal je drie euro en daar kan je zelf nog wat aan toevoegen.

De stichting hoopt zoveel mogelijk geld op te halen met de wandelingen. “Dus als je nog vrij bent 17 april meld je dan aan voor de tocht.” De dames zijn er in ieder geval bij!