Tim Coronel trapt experienceweek af en deelt kartprijzen uit (doe mee & win)

Tim Coronel (rechts)

In de laatste week van ieder blok organiseert AMBM (Academie voor Marketing en Business Management) een experienceweek waarbij studenten aan de slag gaan met bijzondere opdrachten. Daarnaast krijgen ze inspiratie uit het werkveld door het volgen van gastcolleges. Ondernemer en coureur Tim Coronel deed maandagochtend de aftrap voor ruim vijfhonderd studenten.

“Wat super leuk om hier te zijn, echt zo’n zin in!”, klonk het in het gastcollege van Coronel via Teams. De meesten kennen Coronel als coureur van de Dakar Rally, maar wat velen niet weten is dat hij een groot ondernemer is. Toch gebruikt hij racen als houvast tijdens zijn presentatie, want ‘ondernemen is racen’.

Tim herkent de studenten
“Ik werd gedurende de presentatie steeds enthousiaster”, zegt Coronel achteraf tegen Punt. “Ik had echt een terugblik naar hoe ik was in die periode. Ik kreeg naderhand veel vragen die ik zelf zeker ook had gesteld.” Studenten stelden vragen als: Wordt Max Verstappen kampioen? Welke auto rijdt je zelf? Welke eigenschap is voor een ondernemer het belangrijkst? Maar toch was er één vraag die Coronel het leukste vond. “Ananas op een pizza, ja of nee? Dat vond ik de tofste vraag, lekker luchtig en een geintje tussendoor, daar houd ik van. En ja, ananas op een pizza kan gewoon”, lacht de coureur.

Voor de studenten was het ook een succesvol begin van de week. “Ik vond het leuker dan gedacht. Mijn verwachting was dat het alleen over auto’s zou gaan, maar eigenlijk ging het continu over ondernemen. Niet alleen de mooie verhalen werden verteld, maar ook tegenslagen kwamen aan bod”, legt Selenay Gunduz uit, die Commerciële Economie studeert. “Grappig dat hij nooit een diploma heeft gehaald, maar toch zo ver is gekomen. Dat hij zoveel doet naast coureur zijn, motiveert op een of andere manier wel.”

Tim Coronel tijdens zijn gastcollege.

Commerciële Economiestudent Koen Fiktorie deelt die mening. “Het is een echte inspirator, vooral zijn anekdotes uit het bedrijfsleven vond ik interessant”, zegt de tweedejaarsstudent. “Op een gegeven moment vertelde Coronel dat je in je eentje niks bent in deze sector, maar ondernemen echt iets is wat je samen moet doen. Dat vond ik een leerzaam stuk!” Koen, Selenay en de andere studenten werken deze week nog aan eigen workshops, die ze later deze week moeten geven aan medestudenten. De motiverende peptalks van Coronel zullen daarom nog wel van pas komen.

Deelnemen aan prijsvraag
Aan het begin van het gastcollege beloofde Coronel een prijs weg te geven aan degene die het beste had opgelet. Aan het einde zou er daarom een prijsvraag gesteld worden, maar dat is er bij ingeschoten. Daarom hier alsnog jouw kans op 2 x 4 tickets om te karten bij Coronel Kartracing.

In het college vertelde Coronel dat hij al lang mee doet met de Dakar Rally. Maar hoe vaak heeft hij deelgenomen aan deze Rally?

Mail je antwoord, persoonlijke gegevens en opleiding naar tgaw.weemaes@avans.nl en maak kans!