Geen vlees meer in de kantine van de TU Delft

Foto: RitaE via Pixabay

Pech voor meatlovers aan de TU Delft: het assortiment in de kantine van de faculteit Bouwkunde is sinds vandaag volledig vegetarisch. De universiteit wil daarmee de campus verder verduurzamen.

Het doel van de TU Delft is om in 2030 een CO2-neutrale en circulaire campus te hebben. Daarom is de universiteit gestart met een grootschalig actieprogramma en is de eigen CO2-uitstoot in kaart gebracht. De voedselconsumptie van studenten en medewerkers op de campus blijkt hierin het een na grootste aandeel te hebben, schrijft de TU Delft. Door over te stappen op een vegetarisch en veganistisch aanbod, wordt ruim de helft minder CO2 uitgestoten. Bouwkunde is de eerste faculteit die de overstap maakt.

Avans
Cateraar Eurest van Avans probeert studenten te stimuleren vaker voor vegetarisch te kiezen. Begin vorig jaar verhoogde Eurest de prijzen van bijvoorbeeld het broodje Unox. Frikandellen en kroketten werden eerder al duurder gemaakt. De prijzen van vegetarische snacks gingen juist omlaag.